ÅRSMÖTET 28/3 INSTÄLLT

• Styrelsen för Ljungby Konstförening har fattat beslut att ställa in och skjuta upp ordinarie åsmöte som var planerat till 28 mars 2020 på grund av stora risker för smittspridning av coronaviruset. Därmed kan dragning i föreningens konstlotteri  inte genomföras. Ljungby Konstförenings  kommer att kalla sina medlemmar till nytt årsmöte och genomföra dragning i konstlotteriet när det blir lämpligt. En interimsstyrelse kommer att fortsätta föreningens arbete med att genomföra planerad verksamhet fram till en ny ordinarie styrelse har blivit vald av ett årsmöte.

• Vinsterna i 2020 års konstlotteri, som är utställda i Ljungby Konsthall, kommer att finnas tillgängliga att beskåda på https://www.facebook.com/ljungbykonst/ efter 28 mars.

• Nästa utställning i Ljungby Konsthall öppnar lördag 4 april, dock utan vernissage. Då presenteras Josefs Peterssons ”Ur ett fyrkantigt perspektiv”. Utställningen pågår till 16 maj.

Ljungby Konstförening kallar sina medlemmar till årsmöte lördag 28 mars kl 11.00 i Ljungby Konsthall.
I samband med årsmötet sker dragning i STORA KONSTLOTTERIET. Medlemsavgiften 300 kr för 2020 skall vara inbetald senast fredag 13 mars kontant, med Swish 1235936869 eller till BG 779-9224 för deltagande i konstlotteriet. Glöm ej uppge namn och kontaktuppgifter!